square

Klubowicze na znaczkowym szlaku

Członkowie Klubu Kolekcjonerów Znaczków Turystycznych w Komornikach w dniu 01.04.2023r. wyjechali na wycieczkę do Zielonej Góry. Termin przypadł na prima aprilis i tak początkowy był traktowany przy zamawianiu np. transportu, obiadu i przewodnika.

Zielona Góra w 1323 roku uzyskała prawa miejskie, a w wyniku połączenia z gminą w 2015 roku stała się jednym z największych terytorialnie polskich miast. To miasto związane z kulturą winiarstwa, tradycją jest największe w Polsce święto wina – wrześniowe Winobranie. Według przekazu ustnego, pierwsze winnice powstały tu w 1150 roku, a udokumentowana informacja o uprawie winorośli pochodzi z 1314 roku. Obecnie wizytówką regionu jest największa w Polsce 35-hektarowa winnica samorządowa. Znajduje się tuż przy Lubuskim Centrum Winiarstwa w Zaborze. Zielona Góra, jest kolebką kabaretów. To stąd pochodzi wiele znanych i uznanych grup kabaretowych. Miasto jest też  dumne ze swoich sportowców, którzy zdobywają mistrzowskie tytuły na arenach krajowych i międzynarodowych. Dodatkową atrakcją jest Bachusikowy szlak. Są to 62. figurki charakterystyczne dla tego miasta oraz obiektów, przed którymi stoją i które można spotkać zwiedzając miasto.

Naszym najważniejszym celem było zwiedzanie miejsc oznaczonych Znaczkami Turystycznymi i Okolicznościowymi na Terenie Zielonej Góry i Zatonia.

Przy Filharmonii Zielonogórskiej spotkaliśmy się z p. Mateuszem, naszym zaprzyjaźnionym przewodnikiem, który jest skarbnicą wiedzy na temat zwiedzanych obiektów. Dołączył do nas też nasz przyjaciel Piotr, kolekcjoner z Zatonia. Przygarnęliśmy trzy panie: Izę , Beatę i Justynę. Dobrze się czuły w naszej grupie. Rozpoczęła się przygoda.

W Zielonej Górze zdobyliśmy 5 Znaczków Turystycznych: ZT No. 318 – RATUSZ W ZIELONEJ GÓRZE, ZT No. 319 – PALMIARNIA W ZIELONEJ GÓRZE, ZT No. 928 – KONKATEDRA ŚW. JADWIGI ŚLĄSKIEJ W ZIELONEJ GÓRZE, ZT No. 929 – CENTRUM NAUKI KEPLERA – PLANETARIUM WENUS oraz ZT No. 930 – POMNIK BACHUSA W ZIELONEJ GÓRZE.

Wielkim zainteresowaniem cieszył się wielki drewniany zegar znajdujący się wewnątrz Palmiarni oraz jedną z największych w Polsce palm daktylowych. Zwiedzaliśmy i z zaciekawieniem słuchaliśmy historii miasta oraz poszczególnych miejsc.

Po zwiedzeniu Zielonej Góry i obiedzie w Ośrodku Sportowym w Drzonkowie pojechaliśmy do Zatonia żeby zobaczyć jak się ma „nasze dziecko”.

W ubiegłym roku w dniu 02.04.2022 r. wspólnie z Gminą Komorniki otrzymaliśmy Certyfikaty Mecenasa Zatonia za okazane wsparcie na rzecz dziedzictwa kulturowego w Zatoniu. W „cieniu” posadzonego wtedy cedru „JAN” wypiliśmy kawę z przepyszną szarlotką. Rok temu zrobiłam zdjęcie pani Oldze stojącej obok posadzonego drzewka, obecnie poprosiłam p. Olgę o powtórzenie tego ujęcia. Widać różnicę. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że drzewko  jest zadbane i dużo urosło od ubiegłego roku. Cieszy się dużym zainteresowaniem.

Na tym terenie można było zdobyć kolejne znaczki: ZT No. 328 – RUINY PAŁACU DOROTY TALLEYRAND W ZATONIU, ZT No. 1172 – ALTANA RÓŻANA W PARKU KSIĄZĘCYM W ZATONIU, ZT No. 1173 – DĄB TALLEYRANDA W ZATONIU oraz ZO – OTWARCIE PARKU KSIĄŻĘCEGO W ZATONIU i ZO – 250 ROCZNICA BUDOWY KOŚCIOŁA W ZATONIU.

Chcieliśmy pospacerować jeszcze po  parku, lecz rozpadał się deszcz i skończyło się na obejrzeniu połaci wyrastającego czosnku niedźwiedziego, który w pełni rozkwitnie w końcu maja. Pięknie rozkwitają kwiaty cebulowe, są nowe nasadzenia i ciekawe kompozycje klombów. To zobaczymy później, gdyż jak się okazało to zwiedziliśmy większość obiektów potrzebnych do zdobycia nowej, wydanej w tym roku oznaki Miłośnika Zielonej Góry. Może pokusimy się o zdobycie tego wyróżnienia.

Nasze kolekcje zwiększyły się o kolejne 10 znaczków i taki był cel tego wyjazdu.

Krystyna Nowak-Górska

GOK Komorniki | Gminny Ośrodek Kultury w Komornikach

Nasi Partnerzy

Parner Parner Parner Parner Parner Parner

Newsletter

Zostaw swój adres e-mail i bądź na bieżąco z wydarzeniami!